2/02/2009

誤った広告?



海外のブログでこんなのを見つけました。
ちと長いですが原文も載せますね。

The "Refer A Friend" program is a great way for site owners to receive bonus payments in exchange for traffic. Each time somebody converts to a premium account, Linden Lab pays you up to L$2,000! For those interested in this program, make sure to log into your account to click on the "Refer A Friend" link. Yes, this program is indeed only 2 clicks away!

Although still officially announced by Linden Lab, this program has been broken for about 6 months. It seems that the program hasn't made any payouts for new accounts signed up after July 21. A Jira was opened up by Adz Childs several months ago and the problem was acknowledged to me by Robin Linden on December 22 of 2008. Several times I've requested to either fix the issue, announce the end of the refer-a-friend program, or acknowledge the problem. As I mentioned to Linden Lab, this is false advertising and you can't just act as if nothing is wrong!

Since Linden Lab clearly isn't willing to acknowledge the issue publicly, I decided it's time after 6 months to alert the public that this program is indeed broken so site owners can decide for themselves whether or not they want to continue supporting this program. BTW, this isn't the first time that the refer-a-friend program has been broken. A few years ago the refer-a-friend program was also broken for about 1/2 year.

「Refer A Friend」というプログラムはサイト所有者がトラフィックと引き換えに賞与の支払を受け取るかなり有効な方法です。 だれかがプレミアムアカウントに変えるたびにLinden Labはあなたに2,000L$を支払います! このプログラムに興味を持っているものに関しては、アカウントに必ずログインして、「Refer A Friend」というリンクをクリックしてください。 そう、このプログラムはたった2回のクリックにすぎません!

LindenLabによってまだ公式に発表されていますが、このプログラムはおよそ6カ月壊れています。 プログラムが7月21日後に申し込みをされた新規取引先のためにどんな支払もされていないように思えます。 Adz ChildsによってA Jiraは数カ月前に公開されました、そして、問題を2008年の12月22日ロビン・リンデンは私に問題を認めました。 私が何度も、inden Labに これが誤った広告であり、まるで何も間違っていないかのようになにも行動しないので、問題を修理するか、友人を勧誘するプログラムをやめるか、または問題を認めてください。と言いました。

リンデンLabが公的に問題を承認することを明確に望んでいないので、私は、彼らが、このプログラムをサポートし続けたがっているか否かに関係なく、サイト所有者が自分たちの有利な判決を下すことができるように本当に、このプログラムが壊れていると公衆に警告するために6カ月後決めました。 ところで、「Refer A Friend」が壊れていたことは初めてではありません。数年前にもおよそ半年間壊れていました。

ふぅ・・・いろんなトコにもバグはいるんですね^^


2 comment:

bark Aabye said...

さすが^^

sage proto said...

ねぇぇ^^
リアルの世界でこんなことやってたらすぐ訴訟だよ^^
あ、一応、LindenLabはリアルの企業か^^
訴訟だぁぁぁっ
はい、にひゃくまんリンデンドルです。
(大阪のおばちゃんか^^)